Звіт сільського голови Дмитрушківської сільської ради Уманського району Черкаської області за 2023 рік

Дата: 02.03.2024 16:34
Кількість переглядів: 12

Звіт

сільського голови Дмитрушківської сільської ради

Уманського району Черкаської області за 2023 рік

Публічне звітування сільського голови у зв’язку із запровадженим в Україні воєнним станом відбувається в онлайн-форматі відповідно до підпункту  8 пункту 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та спільного наказу Черкаської обласної військової адміністрації та Черкаського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 19.04.2022 року №3/150 «Про проведення мирних зборів, мітингів, походів і демонстрацій, інших масових заходів на території Черкаської області». Усі бажаючі мають змогу прочитати звіт та переглянути його презентацію на офіційному сайті Дмитрушківської сільської ради, на офіційній сторінці  сільської ради у Фейсбук. Свої запитання ви можете поставити керівнику громади на особистому прийомі або дистанційно у рубриці «Контакти» на офіційному веб-сайті Дмитрушківської сільської ради, на які обов’язково буде надано відповідь.

Відповідно до статті 42 Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено щорічний звіт сільського голови про свою діяльність.

Сільська рада є колегіальним органом, який представляє спільні інтереси територіальної громади. Тому все, що зроблено за звітний період, є результатом колективної роботи сільського голови, кожного депутата, постійних комісій, сесійної діяльності, виконавчого комітету сільської ради, громадського активу громади.

Працюючи однією командою у своїй діяльності ми завжди намагалися бути справедливими й відкритими до людей. Усі питання, що  безпосередньо торкалися захисту прав і свобод наших мешканці впливали на стан соціально-економічного розвитку території громади вирішувалися першочергово.

2022-2023 роки стали періодом складних і неочікуваних проблем, які вимагали термінового вирішення. Минулі роки разюче відрізняється від попередніх. Роки страждань та болю. Обставини воєнного часу змусили всіх мобілізуватися і шукати альтернативні шляхи виходу зі складних ситуацій. І я вдячна усім жителям громади за активну громадську позицію, небайдужість, силу духу та вірність інтересам громади і України.

Разом ми підтримуємо захисників, які щодня ціною свого життя відстоюють нашу свободу та незалежність. Надаємо допомогу українцям, які вимушені були залишити свої домівки та приїхали до Дмитрушківської громади в пошуках прихистку. Багато хто з жителів громади зайнялися волонтерством та благодійністю.

Ми навчилися жити під звуки сирен, допомагати тим, кому гірше, працювати кожний на своєму фронті, відповідаючи на виклики воєнного часу. Незважаючи на всі ці фактори, Дмитрушківська сільська рада, виконавчий комітет та депутатський корпус робили й нині робимо усе від нас залежне, аби наша громада успішно розвивалась.

На результат разом зі мною працювали всі, хто має знання та ідеї, досвід та ресурс: депутати ради, галузеві фахівці, бізнесмени, підприємці, молодь.

Враховуючи те, що спектр повноважень сільської ради досить широкий і розуміючи високий рівень відповідальності за ефективність їх реалізації, мною, як сільським головою, та посадовими особами виконавчого комітету та виконавчих органів  ради послідовно і наполегливо здійснювались заходи, спрямовані на забезпечення дієвого і результативного функціонування структурних підрозділів, їх тісної співпраці з депутатським корпусом, старостинськими округами, підрозділами Уманської районної державної адміністрації та іншими суб’єктами діяльності, що зареєстровані на території сільської ради і беруть безпосередню участь у процесах практичного втілення в життя вимог сьогодення.

Головним завданням у роботі апарату ради є координація роботи виконавчих органів ради, старост, комунальних закладів з метою забезпечення їх діяльності. Я вважаю, що нам вдалось це зробити. Всі виконавчі органи сільської ради, комунальні заклади виконували свої повноваження та надавали відповідні послуги жителям громади.

Зазначений звіт – це привід для об’єктивного і конструктивного аналізу стану справ, вироблення спільних конкретних шляхів поліпшення діяльності органів влади щодо підвищення рівня життєзабезпечення жителів нашої громади.

Протягом звітного періоду свою роботу я будувала перш за все виходячи з вимог та повноважень, наданих законодавством України.

Головним завданням у роботі апарату ради є координація роботи виконавчих органів ради, старост, комунальних закладів з метою забезпечення їх діяльності. Я вважаю, що нам вдалось це зробити. Всі виконавчі органи сільської ради, комунальні заклади виконували свої повноваження та надавали відповідні послуги жителям громади.

Незважаючи на складнощі воєнного часу для вирішення нагальних питань життєдіяльності громади активно працював депутатський корпус та виконавчий комітет.

Відповідно до статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною організаційно-правовою формою діяльності рад є сесія. За минулий рік відбулося 14 пленарних засідань ради, на яких розглянуто 312 питань та прийнято 309 рішень. Це дало можливість вирішити ряд важливих питань життєдіяльності громади, управління майном, земельними питаннями та питань, порушених у зверненнях громадян, клопотаннях підприємств, установ та організацій. Найважливішими серед них стали питання про прийняття бюджету сільської територіальної громади на 2023 рік та сільських галузевих програм. У звітному періоді діяло 34 галузеві програми, з них 13 перебували на контролі постійної комісії з питань освіти, культури, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення та з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, законності та правопорядку, 12 – постійної  комісії з питань агропромислового комплексу, підприємництва, транспорту, енергозбереження, житлово-комунального господарства та комунальної власності  та з питань земельних відносин, будівництва та благоустрою, екології, охорони навколишнього природного середовища, ліквідації надзвичайних ситуацій, 9 – постійної  комісії з питань бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку та регуляторної політики, інвестицій та міжнародного співробітництва.

Усі питання, які розглядалися на сесіях, в обов’язковому порядку були попередньо опрацьовані на засіданнях постійних комісій. Детальне вивчення всіх питань на комісіях дозволило в конструктивному руслі працювати безпосередньо на пленарних засіданнях та приймати відповідні рішення. Також постійні комісії в межах своєї компетенції здійснювали контроль за виконанням прийнятих сільською радою рішень.

Проекти рішень сесій сільської ради оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської ради не пізніше як за 10 робочих днів до дати їх розгляду. Умови і порядок доступу до публічної інформації доведений до відома громадян шляхом розміщення повідомлення на офіційному сайті.

Виконавча діяльність сільської ради здійснювалася через виконавчий комітет, який проводив свою роботу, спрямовану на вирішення соціально-економічних, адміністративно-господарських, житлово-комунальних та інших важливих проблем громади. Виконавчий комітет координує й контролює роботу апарату виконавчого комітету та підприємств і установ, що належать до комунальної власності територіальної громади.

Усього за звітний період проведено 27 засідань виконавчого комітету, на яких розглянуто 319 питань. При виконавчому комітеті створено та функціонує 11 постійно діючих комісій: комісія з питань захисту прав дитини (16 засідань), адміністративна комісія (24 засідання), комісія з легалізації виплат заробітної плати та зайнятості населення (3 засідання), експертна комісія (1 засідання), комісія з питань поводження з безхазяйними відходами, комісія із житлових питань (3 засідання), комісія із встановлення факту отруєння бджіл (2 засідання), комісія із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності із страхування.

Реалізація планів, програм соціально-економічного зростання громади  тісно пов’язана з кадровою політикою, рівнем професійності та відповідальності виконавців.

Структура підрозділів виконавчого комітету та виконавчих органів Дмитрушківської сільської ради така:

• 6 відділів, 1 сектор та адміністративно-господарська група – структурні підрозділи виконавчого комітету;

• 3 відділи та служба у справах дітей – виконавчі органи Дмитрушківської сільської ради у статусі юридичної особи публічного права.

Одним із пріоритетних напрямків моєї роботи в кадровій політиці є забезпечення законності, гласності, доступності до служби в органах місцевого самоврядування та забезпечення професійного росту, об’єктивної оцінки діяльності, просування по службі працюючих, забезпечення їх соціального захисту.

Загальна чисельність працівників структурних підрозділів виконавчого комітету та виконавчих органів Дмитрушківської сільської ради станом на 31.12.2023 становила 64 штатних одиниці, при цьому середньооблікова кількість штатних працівників у 2023 році – 58 осіб.

У структурних підрозділах виконавчого комітету та виконавчих органах ради у звітному періоді працювало 15 осіб, що мають додаткові  гарантії у сприянні працевлаштуванню (це особи, які мають на утриманні дітей до шести років, виховують без одного з подружжя дитину віком до 14 років та особи, яким до настання права на пенсію за віком залишилося 10 і менше років). У структурних підрозділах виконавчого комітету та виконавчих органах ради у 2023 році працювало 14 осіб з інвалідністю.

У 2023 році видано 178 розпоряджень сільського голови з кадрових питань (це на 14 розпорядження менше, ніж у 2022 році):

47 розпоряджень сільського голови з особового складу;

107 – про надання усіх видів відпусток;

23 – про встановлення рівня оплати праці;

1 – про відрядження в межах України.

У зв’язку з воєнним станом і військовими діями в країні регулярно обліковується чисельність військовозобов’язаних у структурних підрозділах виконавчого комітету та виконавчих органах Дмитрушківської сільської ради. Підтримується постійна взаємодія з Уманським районним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки щодо звіряння даних особових карток військовозобов’язаних з обліковими даними районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в яких вони перебувають на військовому обліку, внесення відповідних змін до них.

У звітному періоді організовано супровід осіб, зарахованих до кадрового резерву на посади посадових осіб місцевого самоврядування у структурних підрозділах виконавчого комітету та виконавчих органах Дмитрушківської сільської ради.

У 2023 році підвищило кваліфікацію 15 посадових осіб місцевого самоврядування, з них:

  • у Національному агентстві з питань запобігання корупції – керуючий справами (секретар) виконавчого комітету;
  • у Вищій школі публічного управління – керуючий справами (секретар) виконавчого комітету;
  • у Державному податковому університеті – начальник фінансового відділу;
  • в Державній науковій установі «Інститут модернізації змісту освіти» – начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту;
  • у Черкаському регіональному центрі підвищення кваліфікації – 3 працівників (начальник відділу земельних відносин та 2 працівників служби у справах дітей.);
  • на різних он-лайн платформах (Дія та інші) – 4 працівники: начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту,
  • завідувач сектору соціально-економічного розвитку, торгівлі та інвестицій (3 сертифікати), головний спеціаліст фінансового відділу (2 сертифікати), головний спеціаліст відділу бухгалтерського обліку та звітності (6 сертифікатів).

Відділ юридичного забезпечення впродовж 2023 року забезпечував правове регулювання діяльності сільської ради та її виконавчих органів, зокрема стосовно укладення господарських договорів, претензійно-позовної роботи, законності, збереження майна, взаємодії юридичної служби з іншими структурними підрозділами при здійсненні наданих відділу повноважень.

Всього протягом 2023 року в судах різних інстанцій розглядалися 31 справа, де учасником справи є Дмитрушківська сільська рада чи її виконавчий комітет.

Відділом юридичного забезпечення забезпечено надання відзивів на позовні заяви, заперечень та забезпечено надання відповідних доказів, клопотань та інших процесуальних документів.

Найбільша кількість справ розглядалася Уманським міськрайонним судом Черкаської області (у сфері спадкування, встановлення фактів, що мають юридичне значення) та Господарським судом Черкаської області (у сфері регулювання земельних відносин, виконання умов договору).

Адміністративною комісією при виконкомі сільської ради розглянуто 20 справ про адміністративне правопорушення, а саме:

ст. 152 КУпАП «Порушення правил благоустрою» – 9 справ;

ст. 154 ч. 1 «Порушення правил тримання собак і котів» – 3 справи;

ст. 156 частина 2 КУпАП «Порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами – 8 справ;

За результатами розгляду протоколів про адміністративні правопорушення:

1 справу закрито у зв’язку із закінченням строку притягнення особи до адміністративної відповідальності, 15 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

На виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» проводиться робота щодо створення необхідних умов для реалізації права громадян на отримання інформації, яка відноситься до категорії публічної.

Протягом 2023 року до Дмитрушківської сільської ради надійшло 583 заяви та звернення громадян від жителів громади, з яких 362 звернень громадян надійшло до центральної садиби громади, 221 – до старостинських округів.

Здійснюється прийом громадян сільським головою та старостами.

9 звернень або 1,5% - депутатські звернення, решта 98,5% або 574 – заяви, клопотання.

Усі звернення, які надійшли до Дмитрушківської сільської ради, були вчасно розглянуті та за наслідками їх розгляду було надано 163 роз’яснення, 529 звернень вирішено позитивно, 19 звернень перебуває на контролі.

З вищестоящих органів влади надійшло 20 звернень, які стосувалися питань соціального захисту населення та земельних питань. Дані звернення були розглянуті спільно з управлінням праці та соціального захисту населення Уманської районної державної адміністрації та відділом земельних відносин виконавчого комітету Дмитрушківської сільської ради.

Основними проблемами звернень були:

  1. з питань соціального захисту – 114 звернень;
  2. аграрної політики і земельних відносин – 89 звернень;
  3. робота комунальних служб – 124 звернення;
  4. житлова політика – 79 звернень;
  5. з інших питань – 103 звернення.

За 2023 рік 309 звернень або 53% надійшло від жінок, 274 звернення або 47% від чоловіків.

За звітний період надійшло 7 колективних звернень, в яких було 753 підписанти.

У 2023 році зареєстровано 3233 вхідних документів та 414 вихідних листів.

Сільська рада публічна і відкрита у своїй діяльності, про  що свідчить діяльність з висвітлення роботи ради, прийнятих документів на сесіях ради, засіданнях виконавчого комітету, робота комісій при виконкомі, а також  щоденних новин про життя громади.

У 2023 році продовжена робота із вдосконалення функціонування  офіційного сайту сільської ради. Сайт Дмитрушківської сільської ради повністю відповідає вимогам до офіційних веб-сайтів (веб-порталів) органів виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2019 р. №493. На сайті створено понад 50 рубрик, що стосуються діяльності сільської ради та її підрозділів. Вони своєчасно наповнюються та оновлюються. Сайт легкодоступний та відкритий для жителів та гостей громади. Сайт пристосований для людей з вадами зору. За 2023 рік сайт має більше 125 тис. відвідувань, розміщено 135 новин, 160 оголошень.

Є діючою офіційна сторінка сільської ради у Facebook, на сьогодні вона має більше 3500 підписників та в середньому кожного місяця більше 20000 відвідувань користувачами мережі. Щоденно ведеться робота з її наповнення інформаційними матеріалами. У звітному періоді розміщено більше 900 публікацій.

Організація та здійснення функцій по виконанню планових показників доходної та видаткової частин бюджету, контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання місцевого бюджету відповідно до норм бюджетного законодавства України – зона відповідальності фінансового відділу Дмитрушківської сільської ради.

Невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу.

Питання формування бюджету, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на засідання виконавчого комітет та пленарних засіданнях сесії сільської ради.

Бюджет Дмитрушківської сільської ради затверджено відповідним рішенням сільської ради від 23.12.2022 року №21-22/VІII.

Доходи бюджету

У 2023 році до бюджету надійшло 123 425,6  тис. грн. доходів, з них до загального фонду – 120 939,5 тис. грн або 116,5% до доведених планових показників з урахуванням змін, до спеціального фонду 2 486,0 тис. грн або 333,3% до доведених планових показників.

За 2023 рік до загального фонду бюджету надійшло:

податкові надходження в сумі 68 870,6 тис. грн;

неподаткові надходження в сумі 917,9 тис. грн;

Офіційні трансферти – 51 151,0 тис. грн, в тому числі:

базова дотація – 16 385,700 тис. грн, отримано  в повному обсязі;

освітня субвенція – 33 654,500 тис. грн, отримано в повному обсязі;

дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 338,200 тис. грн, отримано в повному обсязі;

додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації – 394,6 тис. грн, отримано в повному обсязі;

субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 47,289 тис. грн, (98,8 відсотків планових призначень, менше на 0,6 тис. грн);

субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду у сумі 6,831 тис. грн, (97,7 відсотків планових призначень, менше на 0,2 тис. грн);

інші субвенції з державного бюджету  у сумі 266,674 тис. грн, (95,3 відсотків планових призначень, менше на 13,236 тис. грн);

субвенція з місцевого бюджету на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту «Активні парки - локації здорової України» за рахунок  відповідної субвенції з державного бюджету у сумі 57,218 тис. грн, (58,3 відсотків планових призначень, менше на 40,869 тис. грн).

До спеціального фонду сільського бюджету надійшло:

податкові надходження в сумі 261,8 тис. грн;

неподаткові надходження в сумі 2 112,0 тис. грн;

цільових фондів – 7,4 тис. грн.

офіційні трансферти – 104,8 тис. грн. в тому числі:

субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції у сумі 104,8 тис. грн.

Видатки бюджету Дмитрушківської сільської територіальної громади за 2023 рік виконані в сумі 110 022,5 тис. грн, видатки загального фонду виконані в сумі 100 040,5 тис. грн або 93,3% до планових показників, видатки спеціального фонду виконані в сумі 9 982,1 тис. грн або 95,3% до планових показників.

В розрізі економічної структури видатків громади першочергово  здійснювалося фінансування захищених статей бюджету.

Залишок коштів станом на 1 січня 2024 року склав 27 335,8 тис. грн, у тому числі:

по загальному фонду 26 521,5 тис. грн;

по спеціальному фонду 814,4 тис. грн.

Своєчасно, в гарантованих державою обсягах з урахуванням підвищення рівня мінімальної заробітної плати, здійснювалась оплата праці працівників бюджетних установ, що утримуються з бюджету сільської територіальної громади

У повному обсязі забезпечено виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв по установах Дмитрушківської сільської ради.

Станом на 01 січня 2024 року кредиторська заборгованість відсутня.

В рамках реформи публічних закупівель у Дмитрушківській сільській раді запроваджена система електронних закупівель «Prozorro», яка, на відміну від попередньої схеми державних торгів, є автономною та покликана зробити відкритими та прозорими закупівлі за бюджетні кошти, тим самим виключивши корупційну складову.

За звітний період із використанням системи електронних публічних закупівель «Prozorro» оголошено та проведено відкриті торги та спрощені закупівлі, за результатами яких було укладено 316 договорів, в тому числі:

відкриті торги – 3 договори;

прямі договори – 313 договорів.

В результаті проведених процедур закупівлі було зекономлено бюджетних коштів на суму 51200 грн.

У звітному періоді профінансовано та проведено оплату реалізації заходів прийнятих сільською радою програм. Таке фінансування здійснено за рахунок коштів місцевого бюджету на загальну суму 13892335 грн, а саме:

  • програма розвитку КНП «Уманська районна центральна лікарня Уманської районної ради»  на 2023 рік – 100000 грн.;
  • програма підтримки та співфінансування КНП «Уманський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» Уманської районної ради на 2023 рік – 3443385 грн;
  • програма розвитку СКП «Дмитрушки» Уманського району Черкаської області на 2023 рік – 1725950 грн;
  • програма розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою на території Дмитрушківської сільської ради на 2023 рік – 2475640 грн;
  • програма запобігання загибелі людей на водних об’єктах   – 10539  грн;
  • комплексна Програма «Турбота» та програма соціальної підтримки учасників ООС, учасників АТО, військовослужбовців, які стоять на захисті України на 2023 рік – 2077761 грн;
  • програма соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів та дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах – 48855 грн.
  • програма охорони навколишнього природного середовища Дмитрушківської сільської ради – 176033 грн;
  • програма КЗ «Центр надання соціальних послуг» – 1995268 грн;
  • програма розроблення(оновлення) містобудівної документації – 99984 грн;
  • програма розвитку земельних відносин – 193050 грн;
  • програма утримання та  розвитку автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури – 6718704 грн;
  • програма  соціально-економічного розвитку громади – 1075792 грн.
  • програма забезпечення національного спротиву – 1160000 грн;
  • програма підтримки регіонів найбільш постраждалих внаслідок агресії російської федерації – 100000 грн;
  • програма допомоги військовій частині А 2648 ЗСУ, яка тимчасово дислокується на території громади – 500000 грн;
  • програма оповіщення надзвичайних ситуацій – 1000 грн;
  • надано субвенції для Ладижинського територіального центру надання соціальних послуг в сумі 158615 грн. для Бабанської музичної школи в сумі 125433 грн, 5ДПРЗ ГУ ДСНС України в Черкаській обл. – 100000 грн., Уманській РДА – 100000 грн.

У 2023 році проекти, передбачені Програмою соціально-економічного розвитку Дмитрушківської сільської територіальної громади на 2021-2023 роки, яка затверджена рішенням сільської ради від 24 грудня 2020 року №3-1/VIII, не реалізовувались у зв’язку з військовими діями в Україні.

Сектор соціально-економічного розвитку, торгівлі та інвестицій повторно взяв участь в конкурсному відборі Державного фонду регіонального розвитку. Було належним чином підготовлено та направлено на розгляд конкурсної комісії комплексний проект «Забезпечення питною водою жителів Дмитрушківської громади» (12877,916 тис. грн), який включає в себе реалізацію таких заходів:

- Будівництво сільського водогону в с. Дмитрушки Уманського району, Черкаської області (5639,238 тис. грн);

- Капітальний ремонт вуличного водопроводу с. Гереженівка Уманського району, Черкаської області (Траса № 1) (1562,364 тис. грн);

- Капітальний ремонт вуличного водопроводу с. Гереженівка Уманського району, Черкаської області (Траса № 2) ( 1291,799 тис. грн);

- Будівництво двох водонапірних веж типу Рожновського, с. Гереженівка, Уманського району, Черкаської області (1075,792 тис. грн);

- Будівництво напірного водогону вулиць Козацька, Дружби, Джерельна, Польова, Молодіжна, Корчака, Степова села Гродзеве, Уманського району, Черкаської області (1400,393 тис. грн);

- Будівництво вуличного напірного водогону вулиць села Заячківка Уманського району Черкаської області (1484,777 тис. грн.);

- Будівництво артезіанської свердловини для господарсько-питного водо забезпечення с. Заячківка, Уманського району Черкаської області (613,596 тис. грн).

Також даний проект було включено до плану реалізації Стратегії розвитку Черкаської області на період 2021-2023 роки та Програми економічного і соціального розвитку Черкаської області на 2023 рік.

Впродовж 2023 року за кошти з місцевого бюджету вдалося здійснити будівництво двох веж типу Рожновського, с. Гереженівка, Уманського району, Черкаської області на загальну суму 1075,792 тис. грн

Сільськогосподарське виробництво є економічною основою розвитку громади на території громади 80 сільськогосподарських підприємств.

Сільськогосподарське виробництво є економічною основою розвитку громади.

Найбільшими сільгоспвиробниками громади є: 

  • ПП «Дмитрушки» - вирощування зернових та технічних культур і тваринництво;
  • ФГ «Зозуля» - вирощування  зернових та технічних культур;
  • ФГ «Мрія» - вирощування  зернових та технічних культур;
  • ФГ «Конкор» - вирощування  зернових та технічних культур, змішане сільське господарство;
  • ФГ «Росинка» - вирощування  зернових та технічних культур;
  • ПрАТ «Уманське племпідприємство» - розвиток тваринництва, вирощування зернових та технічних культур;
  • ДП «Агрофірма «Байс-Агро» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ФГ «Оберіг» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ФГ «С.П.Ш.-Жива» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ФГ «Тетяна» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ПП «Пульс Природи» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ФГ «Агроцентр Січ» - вирощування зернових та технічних культур
  • ДП «Умань- Агро» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ТОВ «Мікогенцентр»- вирощування грибів;
  • ТОВ «Дукра Аро» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ТОВ « Степ-2000» - вирощування зернових та технічних культур;
  • ТОВ «Агрофірма «Легедзене» - вирощування зернових культур (крім рису),  бобових культур і насіння олійних культур;
  • ТОВ «Агровіт» - вирощування зернових культур (крім рису),  бобових культур і насіння олійних культур;
  • АФ «Хлібороб» у формі ТОВ – вирощування зернових культур (крім рису),  бобових культур і насіння олійних культур.

Також в громаді функціонує ТОВ «РДО Україна» - виставковий центр сільськогосподарської техніки.

За 2023 рік до бюджету Дмитрушківської громади надійшло коштів по основних бюджетоутворюючих податках від підприємств даної галузі у сумі близько 28 085,5 тис. грн.

На території Дмитрушківської громади налічується 1026 одноосібників, які займаються сільськогосподарською діяльністю.  Також на території громади розміщено 8 автозаправних станцій, акцизний податок яких є значним для бюджету громади, функціонують 35 закладів роздрібної торгівлі та 10 закладів громадського харчування.

Впродовж звітного періоду з метою координації зусиль для оперативного реагування на виклики, зумовлені війною для підвищення рівня соціальної та правової захищеності внутрішньо переміщених осіб та вразливих категорій населення ГО «Бюро гендерних стратегій та бюджетування» у партнерстві з ООН Жінки реалізовували проєкт «Посилення спроможності місцевих органів влади та участі вразливих груп населення у плануванні та бюджетуванні, заснованому на принципах прав людини та гендерних аспектах». Відповідно до проекту був підписаний меморандум про співпрацю та утворено робочу групу з впровадження гендерно орієнтованого бюджетування та втіленню проєкту на території громади. Відповідно до проєкту проведено 4 засідання робочої групи в яких брали участь: працівники місцевого самоврядування, ВПО та вразливі категорії населення.

Для розвитку та підтримки підприємницької ініціативи безробітних, «Агенція регіонального розвитку Таврійського об’єднання територіальних громад» провела навчання відповідно до проєкту «Точки економічного зростання громад під час воєнного періоду», метою котрого є допомогти членам громади у час війни знайти або покращити власне фінансове становище і допомогти громадам розробити найкомфортніші умови для проживання людям, котрі переїхали з окупованих територій. Заходи проводили команда тренерів з громадського розвитку та експертів з регіонального економічного розвитку, проводили навчання з основ підприємництва, складання бізнес-планів. Впродовж 4 днів проведено 3 семінари (один з яких дводенний), в яких взяли участь 25 осіб.

З метою розвитку туризму у Дмитрушківській громаді відповідно до проєкту «Агротуристичний кластер «Шляхами Трипільської Праматері» в 2023 році було підписано меморандум про співпрацю та партнерство між Черкаською, Кіровоградською та Вінницькою областями. Метою проєкту є розробка та реалізація проєктів,програм, спрямованих на ефективний розвиток туризму, підготовка пропозицій та матеріалів для участі у проєктах технічної допомоги Євросоюзу та інших міжнародних організацій. Завдяки  проєкту «Школа активістів регіонального розвитку» Дмитрушківська громада отримала виняткову можливість взяти участь у навчанні та вдосконалити свої практичні навички та знання в написанні та реалізації проєктних ідей на потреби громади, в тому числі з дизайну і менеджменту соціальних проектів, бізнес-проєктів, міжмуніципальних і кластерних підходів, фандрейзингу, залученню аудиторії.

Виконання повноважень сільської ради у галузях дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, у галузях культури та спорту покладено на відділ освіти, культури, молоді та спорту.

Упродовж 2023 року на території Дмитрушківської громади збережено мережу закладів освіти. Освітній процес забезпечували 13 закладів освіти. Дошкільної – 3, загальної середньої – 7, з них: 6 ліцеїв та 1 гімназія.

1 ліцей є опорним закладом з трьома філіями.

Старобабанівський ліцей надавав послуги вечірньої школи для 39 осіб, позбавлених волі, які відбувають покарання в Державній установі «Старобабанівська виправна колонія (№92)».

У закладах дошкільної освіти дошкільну освіту здобувають 201 вихованець, у закладах загальної середньої освіти освітні послуги отримують 1092 учасники освітнього процесу, з них: ВПО – 38, діти, які перебувають за кордоном та дистанційно навчаються в закладах освіти Дмитрушківської сільської ради – 83. Середня наповнюваність класів по громаді становить 12.2 учні.

До закладів освіти сіл Дмитрушки, Старі Бабани, Сушківка, Доброводи здійснювався підвіз 226 учнів із сіл Гродзеве, Гереженівка, Піківець, Аполянка, Танське, Пугачівка, Заячківка, Степківка.

Загальна кількість дітей, які потребують організованого підвезення становить 197 осіб. Підвіз учнів здійснюється 3 шкільними автобусами (у середньому на один шкільний автобус припадає 66 учнів). Дмитрушківський ліцей – 3 рейси, Сушківський ліцей – 2 рейси, Старобабанівський та Доброводівський ліцеї обслуговує один автобус. Для організованого підвозу учнів змінено режим роботи в Старобабанівському ліцеї (загальна кількість маршрутів – 5, протяжність маршруту – 240 км в день).

На балансі Дмитрушківської сільської ради знаходиться 6 шкільних автобусів, один з них підлягає списанню. 2 шкільних автобуси вилучені для потреб Збройних сил України на період воєнного стану.

Усі заклади загальної середньої освіти забезпечені комп’ютерною технікою (встановлено 321 одиницю комп’ютерної техніки, в тому числі 12 НКК (навчально-комп’ютерні класи), використовується 35 інтерактивних дошок та 33 проєктори. У закладах загальної середньої освіти налічується 39 програмних засобів для забезпечення викладання основ наук та організації виховного процесу. На один комп’ютер в ТГ припадає 4 учні 1-11 класів та 3 учнів 5-11 класів.

Усі заклади дошкільної та загальної середньої освіти підключені 100% до швидкісної мережі Інтернет.

 Дмитрушківський, Доброводівський та Собківський ліцеї на початок опалювального сезону переведено на альтернативний вид палива.

 У всіх закладах освіти встановлено кнопку тривожного сповіщення.

У Сушківському ліцеї виконано роботи по заміні віконних блоків та дверей (енергозберігаючі заходи на загальну суму – 1 422 069,00 грн).

Здійснено капітальний ремонт каналізації в Пугачівській філії Дмитрушківського ліцею (на загальну суму – 342 882,98 грн).

Усіма видами харчування охоплено 681 дитину що становить (64%).

Для забезпечення повноцінного харчування дітей у закладах дошкільної освіти використано кошти в сумі – 372 116,00 грн.

У закладах загальної середньої освіти з місцевого бюджету використано 947 290,00 грн. (харчування учнів розпочалося з 15 березня 2023 року у Дмитрушківському ліцеї, Гереженівській філії, Доброводівському, Косенівському та Старобабанівському ліцеях).

Із 01 вересня 2023 року харчування дітей організовано у всіх закладах освіти, крім Гереженівської філії, яка перебувала на дистанційному навчанні до 01.11.2023 року.

Натуральні норми харчування дітей виконуються на 89%.

У громаді обліковується 13 харчоблоків. Тип організації харчування – власні кухні.

Впроваджено систему НАССР у 13 закладах (100%). Тип меню: 4 тижневе (сезонне).

Відповідно до рішення сесії, у березні 2023 року виділено кошти з місцевого бюджету в сумі 860 000,00 грн для облаштування укриттів в Старобабанівському та Дмитрушківському ЗДО, а також на облаштування найпростішого укриття в Собківському будинку культури для учасників освітнього процесу Собківського ліцею.

У липні рішенням сесії виділено кошти з місцевого бюджету в сумі 587000,00 грн для поточного ремонту найпростішого укриття в Дмитрушківському ліцеї.

У жовтні 2023 року під час сесії з місцевого бюджету виділено кошти для облаштування укриття для учнів Сушківського ліцею, які укривалися в найпростішому укритті Сушківського ЗДО «Незабудка» та навчалися за змішаною формою навчання. Вартість робіт становила – 620000,00 грн. та для Гереженівської філії для поточного ремонту (розширення території) – 630000,00 грн.

01 червня 2023 року діти Старобабанівського ЗДО «Лісовичок» повернулися до своїх груп. Вартість виконаних робіт становила – 178 427,00 грн.

16.06.2023 року здійснено комісійну перевірку облаштованого підвального приміщення в Дмитрушківському закладі дошкільної освіти ясла-садок «Каштан», яке можна використовувати як найпростіше укриття. Укриття було облаштовано за кошти сільськогосподарських підприємців с. Дмитрушки. Вартість робіт становить – 424 000,00 грн.

Облаштовано найпростіше укриття в Собківському будинку культури для учасників освітнього процесу та працівників Собківського ліцею.

Із 01.11.2023 року відновили свою діяльність Гродзевська та Гереженівська філії.

Станом на 25.01.2024 року всі заклади освіти 100% забезпечені укриттями. Всього укриттів 15, з них:

  • 3 в закладах дошкільної освіти (власні)
  • 7 в закладах загальної середньої освіти (власні)
  • 5 орендованих (Танське, Косенівка, Пугачівка, Собківка, Сушківка).

Для модернізації найпростішого укриття в Дмитрушківському ліцеї продовжується збір коштів амбасадором (американський актор Марк Стронг). Станом на 18.01.2024 року зібрано кошти в сумі 40 158 доларів 97 центів при потребі 60000 доларів.

Повноваження у сфері культури на території Дмитрушківської громади забезпечує КЗ «Центр культури, дозвілля та спорту». Центр культури, дозвілля та спорту забезпечує реалізацію державної політики у сфері культури, забезпечує вільний розвиток культурно-мистецьких процесів, всіх видів культурних послуг і культурної діяльності, розвиток аматорського мистецтва. Збереження культурного надбання та традицій – одне з найголовніших завдань, що стоїть перед галуззю культури. Проте кожна традиція, якою б привабливою вона не була, потребує оновлення, осучаснення, модернізації.

Центр забезпечує діяльність 24 закладів культури.

В закладах культури Дмитрушківської громади працює 27 осіб, які забезпечують культурно-освітню діяльність: директор КЗ ЦКДС, концертмейстер, керівник хору, 2 керівника художніх, 6 завідувачів, 8 осіб технічного персоналу, 7 працівників бібліотек та 1 працівник музею-садиби ім. Дерев’янка.

Всього в громаді протягом звітного періоду проведено 251 мистецький захід. Це заходи до державних свят та пам’ятних дат, з нагоди новорічно-різдвяних, релігійних та народних свят.

На належному рівні представляли нашу громаду працівники структурних підрозділів центру беручи участь у різних заходах та конкурсах.

Зокрема Народний самодіяльний аматорський  хор «Терниця» взяв участь в наступних заходах: у рамках обласної благодійної мистецької акції «Культурний фронт Вінниччини на шляху до Перемоги», був учасником фестивалю писанок «Писанковий дивосвіт» в м. Іллінці Вінницької області; взяв участь у Всеукраїнському фестивалі  хорового мистецтва «Пісня над Дніпром» імені Анатолія Авдієвського у місті Києві; здобув диплом Лауреата ІІІ ступеня Відбувся VII Міжнародний фестиваль-конкурс народного хорового співу імені Віталія Іжевського «Над Собом пісня дзвінко лине»; були учасниками регіонального різдвяного  фестивалю «Коляда з перемогою в серці».

Соціальне забезпечення – одна з головних функцій держави, яка здійснюється завжди і за будь-яких умов на користь найбільш вразливих верств населення. За останні роки, на жаль, збільшується кількість громадян, які потребують соціального захисту. Соціальний захист громадян полягає у підтримці населення шляхом надання соціальної допомоги та соціальних послуг. Ці та інші заходи по забезпеченню соціальних гарантій на території Дмитрушківської територіальної громади здійснюють відділ соціального захисту населення, служба у справах дітей та КЗ «Центр надання соціальних послуг» Дмитрушківської сільської ради.

З метою наближення надання державної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим та багатодітним сім’ям, особам з інвалідністю, іншим пільговим категоріям та здійснення їх соціальної підтримки відділом соціального захисту населення у 2023 році прийнято 1632 заяви.

В розрізі видів допомог:

догляд вдома – 165 рішень;

допомога на непрофесійній основі – 18 справ;

допомога на реабілітацію – 3 справи;

одноразова допомога учасникам ЧАЕС – 1 справа;

компенсація санаторно-курортного лікування – 5 справ;

одноразова грошова допомога членам сімей осіб, загибель яких пов’язана з забезпеченням оборони України – 246 справ;

допомога на поховання – 10 справ;

одноразова грошова допомога на лікування за зверненнями громадян – 17 справ.

через Уманську філію Пенсійного фонду України

субсидія (ЖКП 175 справ; СГТП-250 справ).

пільга (ЖКП – 41 справа; СГТП-134 справи).

через управління соціального захисту

допомога на проживання ВПО – 39 справ;

допомога на «пакунок малюка» – 17 справ;

допомогу на дітей одиноким матерям – 73 справ;

допомога малозабезпеченим сім’ям – 170 справа;

допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях – 20 справ;

допомога у зв’язку з вагітністю та пологами – 38 справи;

допомога при народженні дитини – 55 справ;

допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування – 11 справ;

допомога особам з інвалідністю з дитинства – 20 справ;

встановлення статусу ВПО – 55 справ;

допомога особам, які не мають права на пенсію – 23 справ;

допомога по втраті годувальника – 3 справи;

допомога на догляд за дитиною з інвалідністю до 18 років – 6 справ;

компенсаційна виплата особі, яка здійснює догляд за 80 річною особою – 8 справ;

допомога на дітей-сиріт – 3 справи;

зміна посвідчення багатодітної сім’ї – 1 справа.

надання статусу інваліда війни – 2 справи.

надання статусу члена сім’ї загиблого – 1 справа.

забезпечення автомобілем – 1.

прийомна сім’я – 2 справи.

З метою підтримки малозахищених верств населення та надання соціальних послуг тим громадянам, які цього потребують, у громаді розроблені і діють 2 сільські програми: сільська комплексна програма «Турбота», Програма соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей, які потрапили в складні життєві обставини. Всі програми розроблені на період 2021-2023 роки та передбачають фінансування за рахунок коштів Дмитрушківського сільського бюджету. Відділом соціального захисту населення ведеться чіткий облік жителів різних категорій. У селах Дмитрушківської громади проживає 45 ветеранів війни, 453 дітей війни, 228 ветеранів праці, 465 осіб з інвалідністю різних категорій, 53 громадян, постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи, 142 учасники АТО та 112 багатодітних сімей.

Протягом 2023 року 71 мешканець громади отримав одноразові грошові виплати та допомоги на які було використано 567 678,36 грн. 

Зокрема, 10 осіб отримали матеріальну допомогу на поховання осіб, які на день смерті не працювали, не перебували в центрі зайнятості та не досягли пенсійного віку; 21 особа отримала матеріальну допомогу громадянам, які опинилися у скрутних життєвих обставинах; 13 осіб отримували щомісячну компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги на непрофесійній основі (згідно постанови КМУ від 23.09.2020 №859); 11 осіб отримали компенсаційні виплати особам з інвалідністю на бензин, ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів; 12 особам відшкодували витрати на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС; 2 особам надали грошову компенсацію за проходження курсу реабілітації осіб з інвалідністю, (лікування, перебування) дітей-інвалідів з діагнозом дитячий церебральний параліч в реабілітаційних установах України; щомісячно виплачували стипендію  2 батькам загиблого воїна, дітям та батькам загиблих (померлих) учасників ООС та АТО, військовослужбовців, що стоять на захисті України у лавах ЗСУ виплачується за рахунок коштів сільського бюджету в розмірі 1000 грн.

З метою підвищення рівня соціального захисту учасників АТО/ООС та надання матеріальної допомоги жителям Дмитрушківської територіальної громади, які були призвані на військову службу під час мобілізації в період дії воєнного стану. В 2023 році, відповідно до Заходів затверджених Програмою, надано матеріальну допомогу 262 особам на загальну суму 1 577 000,00 грн. Зокрема, щомісячну стипендія сім’ям загиблих військових по 1000,00 грн отримували 8 осіб, матеріальну допомогу військовослужбовцям в розмірі 5 тисяч грн отримали 249 осіб, одноразову грошову допомогу членам сімей осіб,загибель (смерть) яких пов’язана з проведенням АТО/ООС та із здійсненням заходів ,необхідних для забезпечення оборони України,захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України в розмірі 50000 грн отримали 5 сімей.

Службою у справах дітей ведеться постійний облік дітей різних категорій. Станом на 01.01.2024 на первинному обліку служби перебувають 48 дітей. - 40 влаштовано у сімейні форми виховання;

- 6  проживають у дитячих будинках сімейного типу;

- 2 навчаються у державних закладах та перебувають на повному державному утриманні.

Всі діти, які влаштовані під опіку/піклування проживають у сім'ях 32-х опікунів/піклувальників.

Всього на території Дмитрушківської громади проживають 28 дітей під опікою, з них – 25 дітей первинного обліку служби у справах дітей Дмитрушківської сільської ради; 3 дітей перебувають на первинному обліку служб у справах дітей Монастирищенської міської ради (1 дитина), Єрківської селищної ради Звенигородського району (1 дитина), Мошнівськї сільської ради Черкаського району (1 дитина). 22 дітей проживають на території інших територіальних громад, але перебувають на первинному обліку служби у справах дітей Дмитрушківської сільської ради.

За 2023 рік на території громади посиротіли 9 дітей. Рішеннями виконавчого комітету ради малолітні отримали статуси дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування та були поставлені  на облік служби, а відомості про них занесені до єдиної інформаційної системи «Діти».

З 9 посиротілих дітей: 5 влаштовані під опіку/піклування, 1 дитина усиновлена, 1 дитина перебуває в ДБСТ, 2 дітей навчаються в аграрному ліцеї та на повному державному утриманні.

Пріоритетною формою влаштування дітей є усиновлення. Протягом 2023 року усиновлено 4 дітей первинного обліку служби у справах дітей.

Протягом року встановлено 4 опіки, знято з обліку 8 дітей (1 дитина – визнано факт батьківства, 4 усиновлено, 3 - по досягненню повноліття).

В службі на обліку перебуває 7 дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.

У зв’язку з воєнними діями на території України, за межі країни виїхали 4 родини, в яких під опікою перебувають 7 дітей.

В с. Собківка отримала прихисток родина із Запорізької області, в якій виховуються 11 дітей, позбавлених батьківського піклування.

Служба у справах дітей Дмитрушківської сільської ради сприяє втіленню пріоритетних завдань державної політики у сфері забезпечення житлових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. На квартирному обліку при Дмитрушківській сільській раді перебувають 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Сесією Дмитрушківської сільської ради прийнято рішення від 19.03.2021 № 6-12/VІІІ «Про затвердження Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа Дмитрушківської сільської ради на 2021-2023 роки». Проте кошти під Програму станом на сьогодні не виділені.

Для покращення якості соціального обслуговування найбільш вразливих верств населення функціонує КЗ «Центр надання соціальних послуг». Впродовж 2023 року послугами центру надання соціальних послуг скористалися 149 осіб похилого віку, в тому числі 2 особи перебуває на обслуговуванні у Рижавському стаціонарному відділенні. Для їх обслуговування було залучено 16 соціальних працівників. Соціальна послуга догляду вдома надавалася постійно для 37 громадян з ІІІ групою рухової активності, 82 громадянам з ІV групою рухової активності, 7 громадянам з V групою рухової активності. У звітному періоді соціальним супроводом охоплено 5 сімей (у них 10 дітей), послугу консультування отримали 18 сімей (у них 41 дитина). Протягом звітного періоду 7 сімей були зняті з обслуговування в зв’язку з мінімізацією СЖО та інших причин.

В громаді функціонують та перебувають під постійним соціальним супроводженням фахівця центру 1 дитячий будинок сімейного типу,  в якому виховується 8 дітей та 5 прийомних сімей, в яких виховується 9 дітей.   На забезпечення діяльності комунального закладу виділено з місцевого бюджету 2 339,181 тис грн.

Один із пріоритетних напрямків роботи громади – забезпечення населення якісною медичною допомогою. Медична допомога населенню громади надається медичними працівниками КНП «Уманська центральна районна лікарня» Паланської сільської ради та КНП «Уманський центр первинної медико-санітарної допомоги» Паланської сільської ради, до складу якого входять амбулаторії загальної практики сімейної медицини, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, що розташовані в селах нашої громади. З метою вдосконалення системи надання первинної та вторинної медичної допомоги населенню у 2023 році діяли 2 відповідні програми: «Програма підтримки та співфінансування комунального некомерційного підприємства «Уманський первинної медико-санітарної допомоги» Уманської районної ради на 2023 рік» та «Програма «Розвиток КНП «Уманська центральна районна лікарня» Уманської районної ради на 2023 рік».

У 2023 році з бюджету громади виділено коштів в сумі 2457385 грн для забезпечення якісних послуг у сфері медицини. Зокрема, на КНП «Уманська центральна районна лікарня» виділено 100000 грн на оплату теплопостачання. На КНП «Уманський ЦПМСД» було профінансовано 2357385 грн. З них: на оплату праці медперсоналу ФП, ФАПів, амбулаторій  та нарахування на оплату праці – 1945481,48 грн.; на оплату енергоносіїв та комунальні послуги  – 695085,5 грн.; на медикаменти та перев’язувальні матеріали (закупівля туберкуліну та лікувального харчування для хворого на фенілкетонурію відповідно до п.6.3. наказу МОЗ України від 13.11.2001 № 457 ) – 266 832,80 грн; на безоплатний та пільговий відпуск лікарських засобів рецептами лікарів, згідно постанови КМУ № 1303 від 17.08.1998 р. – 535 984,86 грн.

У 2023 році проводжував свою роботу відділ Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Дмитрушківської сільської ради, у структурі якого затверджено 9 штатних одиниць.

Географічне розташування населених пунктів Дмитрушківської громади зумовило потребу у забезпеченні територіальної доступності отримання послуг її мешканців. З цією метою прийнято рішення про утворення 4 віддалених місць для роботи адміністраторів відділу ЦНАП. Зазначені робочі місця розміщено в приміщеннях старостатів, вони обладнані персональними комп’ютерами, на стендах представлена необхідна інформація, пов’язана з отриманням адміністративних послуг.

За 2023 рік відділом «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Дмитрушківської сільської ради надано 15237 послуг, серед яких найбільшим попитом користуються:

1) реєстрація/ зняття з реєстрації місця проживання, актуалізація даних – 6115, в тому числі – видача витягів з реєстру територіальної громади – 2241.

2) реєстрація нерухомості – 4302;

3) реєстрація бізнесу – 39;

4) земельні питання – 845, з них витяги з ДЗК – 466;

5) питання місцевого значення – 1493;

6) соціальні питання – 1458;

7) нотаріальні послуги – 966.

На даний час у відділі «Центр надання адміністративних послуг» можливо отримати 231 адміністративну послугу, які надаються через адміністраторів відділу.

Відділ ЦНАП Дмитрушківської сільської ради отримав доступ до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. Вона призначена для автоматизації віх напрямків соціальної підтримки всіма інституціями соціальної сфери в межаї єдиного інформаційного середовища та технологічної платформи.

Також адміністратори ЦНАП прайюють у вебпорталі Пенсійного Фонду України. Зокрема, подають документи громадян на отримання пільг та субсидій.

Відділ ЦНАП надає послуги в порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Завдяки цьому жителі Дмитрушківської територільної громади за 2023 рік подали заяви

через відділ ЦНАПу та отримали такі послуги, як:

- видача будівельного паспорту забудови земельної ділянки 8 ;

- видача містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва 1 ;

- реєстрація декларації по амністії 6;

- реєстрація декларації про готовність об’єкта на підставі будівельного паспорту 1.

Протягом 2023 року працівники ЦНАП взяли на облік 57 внутрішньо переміщених осіб.

В рамках реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333, адміністратори відділу ЦНАП здійснюють опрацювання даних осіб, яким передбачена компенсація витрат за розміщення внутрішньо переміщених осіб.

Адміністраторами відділу у співпраці з старостами старостинських округів та діловодами з врядування проводилась звірка карток первинного обліку військовозобов’язаних з даними погосподарського обліку, з обліковими картками підприємств і організацій, розташованих на території сільської ради, з обліком військовозобов’язаних ОМТЦК та СП, що дало змогу перевірити повноту достовірності та якості обліку усіх військовозобов’язаних.

Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України та статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень сільської ради та її виконавчих органів належить розпорядження земельними ресурсами, а також повноваження у сфері екології.

Загальна площа земель сільської ради становить 30969,8 га:

- лісового фонду – 4421,61 га

- землі водного фонду – 454,72 га, здано в оренду на площу – 274,7 га , що становить 65,5% від загальної площі під водоймами. Згідно обліку  рахується 40 договорів оренди земель водного фонду.

- загальна площа земель сільськогосподарського призначення становить 24801,74 га, що включає різні сільськогосподарські угіддя. Значну площу серед сільськогосподарських угідь займає рілля (загальна площа в межах та за межами населених пунктів по громаді становить – 22811,96 га: обробляється одноосібно – 3426,69 га (ріллі); землі населених пунктів – 4531,62 га. В постійному користуванні перебуває 390,89 га.

Всього по сільській раді обліковується 196 договорів оренди. Середній відсоток по орендній платі становить 11,27% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

18 нових договорів оренди на загальну площу 36,44 га з:

-        через торги здано в оренду 5 земельні ділянки ( з них 3-водного фонду 2- землі с/г призначення);

-        укладено 13 договорів на земельні ділянки різного цільового призначення.

У 18 договорах оренди внесені зміни по збільшено відсотка орендної плати до 12%.

 В результаті проведеної роботи додатковий ресурс збільшився орієнтовно на суму 706727,35 грн.

Протягом звітного періоду розглянуто на містобудівній раді  та затверджено  сільською радою генеральний план с. Сушківка та Заячківка, а також проводились роботи по виготовленню генеральних планів с. Дмитрушки та с. Гродзеве.

Надано 5 дозволи на розроблення детальних планів територій в Дмитрушківській  сільській територіальній громаді.

Відділом житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування проводилась робота щодо впорядкування переліку об’єктів комунальної власності сільської територіальної громади. Сільська рада є засновником 7 закладів загальної середньої освіти, 3 закладів дошкільної освіти, комунального закладу «Центр культури, дозвілля та спорту», комунального закладу «Центр надання соціальних послуг», сільського комунального підприємства «Дмитрушки».

З метою впорядкування питань у сфері поводження з відходами, забезпечення утримання населених пунктів громади в належному санітарному стані, зменшення негативного впливу відходів на довкілля та здоров’я населення було розроблено та затверджено схему санітарної очистки населених пунктів Дмитрушківської сільської ради. Вивіз твердих побутових відходів з населених пунктів громади здійснюється відповідно до окремого графіка за рахунок коштів сільського бюджету. Протягом 2023 року вивезено ТПВ 6749,98 м3 на суму 1371,190 тис. грн.

Ще одним із пріоритетних напрямків роботи є експлуатація та утримання в належному стані вуличного освітлення.

Аналіз стану мережі вуличного освітлення свідчить, що станом на 01 січня 2024 року загальна протяжність електромереж зовнішнього освітлення в населених пунктах громади становить 187,85 км, кількість світлоточок – 2355 шт.

Протягом 2023 року проведено ряд заходів щодо утримання в належному стані мереж вуличного освітлення, а саме: переоснащення електропостачання – 165,8 тис. грн., в тому  числі: перевірка ТП – 0,625 тис. грн, придбання  електропроводки – 2,075 тис. грн,  придбання  автоматів та щитків на електролічильник – 13, 303 тис. грн, придбання лічильників – 95,4 тис. грн., їх встановлення – 54,4 тис. грн.

Особлива увага в громаді приділялася питанню благоустрою населених пунктів.

Для покращення санітарного стану щоденно виконувалися роботи по догляду за об’єктами історико-культурного значення, скверами, парками та іншими місцями масового відпочинку населення. Постійно здійснювався покіс трави в місцях загального користування ручними мотокосами, на узбіччях доріг покіс здійснюється тракторами з навісними роторними косарками.

Для оновлення матеріально-технічної бази в цьому році виділено 2092,84 тис грн. Було придбано:

- масла для мотокіс – 25,6 тис. грн.;

- бензин на благоустрій – 160 тис. грн.;

- фарби та інші матеріали на благоустрій – 184,180 тис. грн.;

На ремонт мотокос та мотопил виділено 33,51 тис. грн.:

Питання стану та ремонту доріг, вулиць та транспортної інфраструктури (дорожнього покриття, тротуарів, безпечних та доступних зупинок) найбільше турбує та обговорюється мешканцями громади. У кожному населеному пункті громади є проблемні дороги, вулиці, які потребують ремонту та догляду.

Дорожньо-транспортна інфраструктура територіальної громади становить мережу автомобільних доріг загальною протяжністю 187,856 км, в тому числі з твердим покриттям – 135,425 км.

1) Поточний ремонт доріг с. Доброводи ( вул.:Східна, Південна, Шевченка) 174 м2 на суму 498,00 тис. грн.;

2) Капітальний  ремонт дороги по вул. Молодіжній с. Гродзеве  1,515 м2 на суму 1481,5 тис. грн.;

3) Капітальний ремонт  дороги по вул. Лесі  Українки с. Собківка  1,470м2 на суму 1436,34 тис. грн.;

4) Капітальний ремонт дороги по вул. Шкільна с. Гереженівка  1,005 м2 на суму 958,42 тис. грн.;

5) Капітальний ремонт дороги по вул. Шевченка  с. Старі Бабани 1162 м2 на суму 1550 тис. грн.;

6) Поточний ремонт дороги с. Танське (вул. Хутірна) 205,5 м2  на суму 199,062 тис. грн.;

7) Поточний ремонт дороги с. Танське (вул. Шевченка) 205 м2  на суму 198,574 тис. грн.;

8) Поточний ремонт дороги с. Косенівка (вул. Центральна) 170 м2 на суму 197,214 тис. грн.;

9) Поточний ремонт дороги с. Косенівка (вул. Дерев’янка) 206 м2 на суму 191,542 тис. грн.

Як і кожна громада, ми не стоїмо осторонь, а приймаємо активну участь у наближенні дня нашої Перемоги. Кожен житель нашої громади хоче бути причетним до цієї великої події. Наша громада відкрита як і для людей, які потребують допомоги, так і для громадських чи волонтерських організацій, фондів, підприємців, небайдужих громадян для співпраці. Адже разом ми сила. Тільки разом ми здолаємо всі труднощі та побудуємо майбутнє, в якому буде мирне та спокійне життя.

Сільська рада сприяла всім небайдужим громадянам та працівникам установ у приготуванні, зборі продуктів харчування, плетінні маскувальних сіток та іншого для наших військових. Використовувався потенціал закладів освіти та культури. В свою чергу сільською радою за рахунок коштів місцевого бюджету здійснювалися видатки за спожиту електроенергію.

Не залишались осторонь проблеми наших захисників. З початку повномасштабного вторгнення працівники сільської ради активно долучалися до збору допомоги на потреби ЗСУ. Спільними зусиллями консервували каші, тушонку, рибу та соуси для захисників України, було організовано передачу продуктів харчування та засобів гігієни на військовий шпиталь. У звітному періоді було передано більше 50 гуманітарних відправлень.

Підсумовуючи роботу за рік, можна сказати, що частину запланованого нам вдалося виконати. Було нелегко, проте в громаді працьовиті, небайдужі, чуйні, цілеспрямовані люди, які переймаються проблемами і не стоять осторонь, щоб їх вирішити. Щиро вдячний таким людям, які займають активну громадську позицію, відкриті до діалогу й всебічно підтримують розвиток нашої громади.

Вся робота і моя, як голови, і виконавчого апарату у вас на очах. Я розумію свою особисту відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожний наш практичний крок. Ми знаємо свої слабкі місця, недоліки, проте ми долаємо перепони, впевнено рухаємося вперед, розвиваємося та маємо наявні позитивні результати. Сільська рада завжди налаштована на плідну співпрацю та на діалог з усіма, хто бажає щось зробити корисне для свого села.

Хочу подякувати усім депутатам, працівникам виконавчого апарату та старостинських округів, підприємцям, аграріям, фермерам, волонтерам, і простим людям, які допомогли громаді вижити у ці нелегкі часи, своєю допомогою, а це: і особисті кошти, і вчасно сплачені податки, і благодійна допомога. Ви зробили свій внесок у нашу Перемогу. Я щиро вірю і твердо переконана, що всі ми – патріоти своєї громади, і хочемо бачити її кращою, успішнішою і заможнішою. Переконана, що всі разом: депутати, посадові особи місцевого самоврядування та виконавчої влади, керівники підприємств, установ та закладів нашої громади спільними зусиллями подолаємо труднощі та негаразди наших буднів задля процвітання та добробуту нашої громади.

Дякую усім, хто долучився до благодійності і сподіваюся, що і Україна, і громада здобуде Перемогу, буде процвітаючою та квітучою країною на нашій рідній землі.

У 2024 році на нас з вами чекатимуть нові виклики, однак, об’єднавшись, ми зможемо досягти стабільного розвитку нашої громади. Ми разом змінюємо нашу громаду

 

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора