Оптимізація мережі закладів освіти: вимоги законодавства чи забаганки очільників громад?

Дата: 01.12.2021 10:45
Кількість переглядів: 712

 

30 листопада відбулося спільне засідання старост та керівників закладів загальної середньої освіти Дмитрушківської сільської ради, під час якого було висвітлено питання продовження реформи шкільної освіти. Перед присутніми виступила начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Дмитрушківської сільської ради Тетяна ПЕЧОНКІНА, яка розповіла про те, що на даний час триває реформа шкільної освіти, яка
передбачає кілька етапів.

У вересні 2017 року було прийнято Закон України «Про освіту», у січні 2020 року – Закон України «Про повну загальну середню освіту″», нормами яких передбачено докорінне реформування системи освіти, що поставило перед відділом освіти та керівниками закладів освіти нові завдання. Окрім того, у серпні 2021 року Президентом України Володимиром ЗЕЛЕНСЬКИМ підписано черговий Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти». У жовтні 2021 року затверджено Положення «Про ліцей».  Тому вищеперераховані закони України та Положення є підставою формування майбутньої мережі закладів освіти Дмитрушківської сільської
ради. Реформа шкільної освіти передбачає створення належної мережі шкіл, яка має забезпечити підвищення якості освіти, створення умов для забезпечення територіальної доступності освіти, приведення до законодавчих вимог структури мережі закладів загальної середньої освіти, підвищення економічної ефективності функціонування закладів освіти. Начальник відділу наголосила, що відповідно до Закону України «Про
освіту» не вживаються терміни «I ступінь», «I – II ступінь», «I – III ступінь». Закон містить терміни: «початкова школа» - (1-4 класи ), «гімназія» - ( 5-9 класи), «ліцей» - ( 10-12 класи ). На разі, усі статути закладів загальної середньої освіти Дмитрушківської сільської ради переоформлені згідно нових термінів, тобто у нас організовано роботу 1 гімназії (Танська гімназія), 6 ліцеїв (Сушківський, Собківський, Косенівський, Доброводівський, Старобабанівський, Дмитрушківський ліцеї) та 3 філій опорного закладу (Гереженівська, Пугачівська, Гродзевська). Право існування вищеперерахованих закладів загальної середньої освіти в таких статусах
дозволено до 01 вересня 2024 року. Із 01 вересня 2024 року, згідно законів України «Про освіту», «Про
повну загальну середню освіту», Положення «Про ліцей» заклади освіти на території Дмитрушківської сільської ради повинні бути приведенні у відповідність до Статті 35. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття
повної загальної середньої освіти, а саме:

- Початкова школа  функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії (1-4 класи).

- Гімназія забезпечує здобуття базової середньої освіти, функціонує як окрема юридична особа, може мати структурний підрозділ –початкову школу (5-9 класи).

- Ліцей функціонує як окрема юридична особа. За рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти та, як виняток, здобуття початкової освіти (10-12
класи).


Після теоретичної частини за допомогою презентації було продемонстровано реальну мережу закладів загальної середньої освіти. Та наголошено на тому, що однією з умов створення профільних ліцеїв є наявність двох паралелей з наповнюваністю класів не менше 25 учнів, тобто у ліцеї в 2027 році 10 клас повинен мати дві паралелі з кількістю учнів не менше 50 осіб.

Окрім того, начальник відділу наголосила на тому, що тепер відповідно до закону «Про повну загальну середню освіту» (абзац 2 частини 2 ст 32) передбачено, що будь-якій зміні шкільної мережі в сільській місцевості має передувати громадське обговорення тривалістю не менше ніж 1 рік! Тобто проєкт рішення про реорганізацію, зміну типу чи ліквідацію закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості має бути оприлюдненим за рік до прийняття відповідного рішення.
Керівникам закладів загальної середньої освіти було запропоновано під час наступної зустрічі створити презентації-бачення подальшого розвитку закладу освіти при цьому їм слід проаналізувати мережу закладу освіти, врахувати демографічні показники, міграційні процеси, вивчити запити учнів щодо отримання допрофільної освіти, првести анкетування серед учнів та батьків.

Сподіваємося, що подальший процес обговорення реформування шкільної освіти буде толерантним, виваженим та раціональним. Ми готові вислухати думку кожного, адже процес змін та реформ торкається не лише працівників закладів освіти, учнів, а й громадськості, через те просимо підходити до цього питання етично-виважено, продумувати усі думки вголос та висловлювання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора