Аналіз регуляторного впливу регуляторного акта – проекту рішення Дмитрушківської сільської ради «Про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку на 2020 рік".
Аналіз регуляторного впливу регуляторного акта – проекту рішення Дмитрушківської сільської ради «Про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку на 2020 рік"
Даний проект рішення розроблений відповідно до Податкового кодексу України та враховуючи нормативні грошові оцінки земельних ділянок на території громади. Проект рішення сесії Дмитрушківської сільської ради «Про встановлення ставок і пільг із сплати земельного податку на 2020 рік» розроблений з метою поповнення бюджету громади для виконання плану розвитку громади і програми соціально-економічного розвитку територіальної громади, ефективного використання земельного фонду на всій підпорядкованій території громади.
Регуляторний орган: Дмитрушківська сільська рада
Розробник: виконавчий комітет Дмитрушківської сільської ради
Контакти: тел. 04744 – 96275
1. Проблема, яку передбачається вирішити.
Згідно п.12.3.4 ст. 12 Податкового кодексу України (в подальшому ПК), рішення про встановлення місцевих податків і зборів повинно бути офіційно оприлюднене до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін, відповідно до п.п.72.1.2.4 п.п.72.1.2 п.72.1 ст.72, п.п. 266.4.2 п.266.4 ст.266 ПК, постанови КМУ від 24.05. 2017 р. №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» визначено типові форми рішень про встановлення ставок та пільг. Проблема має вплив на суб’єктів господарювання, громаду сіл, місцеву владу. Проектом передбачається створення умов для надходження до бюджету громади коштів від сплати земельного податку за земельні ділянки. Зазначене рішення позитивно вплине на ринкове середовище та умови конкуренції.
2. Цілі державного регулювання.
Встановлення ставок земельного податку відповідно до поновлених та затверджених технічних документацій з нормативної грошової оцінки забезпечить збільшення надходжень до місцевого бюджету. Основною метою прийняття відповідного рішення є наповнення дохідної частини місцевого бюджету. У разі невстановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 ПК, рішеннями місцевого самоврядування такі податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому податковим Кодексом за мінімальними ставками та без застосування відповідних коефіцієнтів.. Це суперечить регуляторним принципам.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлення цілей.
В якості альтернативи до запропонованого регулювання можна розглянути збереження існуючої ситуації, що призводить до поглиблення проблеми. Надходження до місцевого бюджету регулюються Бюджетним кодексом України. Ставки земельного податку за земельні ділянки можна коригувати, диференціюючи розмір ставки податку. У той же час обраний спосіб досягнення встановлених цілей є раціональним, оскільки забезпечує принципи державної регуляторної політики, досягнення цілей державного регулювання, забезпечує реалізацію потреб у вирішенні проблем місцевого значення, встановлює порядок нарахування і сплати та розміри ставок земельного податку, який надходить до місцевого бюджету.
4. Механізм, який пропонується застосувати
Для розв’язання проблеми застосовуються і відповідні заходи. Згідно Податкового кодексу України до повноважень сільської ради належить прийняття рішення про встановлення ставок земельного податку за земельні ділянки в межах населених пунктів. Зробити це можливо шляхом прийняття відповідного рішення сільської ради. Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним способом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системи оподаткування норм зазначеного рішення. Після ухвалення зазначеного рішення сільською радою – встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку відповідатиме вимогам чинного законодавства. Проектом рішення затверджуються ставки земельного податку на 2020 рік.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей
У разі прийняття регуляторного акта ймовірність досягнення цілей рішення ґрунтується на високій мотивації суб’єктів господарювання стосовно виконання вимог акту, яка полягає у:
- простоті та доступності положень рішення;
- простоті виконання вимог рішення;
- врегулювання прав суб’єктів господарювання, на яких поширюється дане рішення;
- встановлення чіткого порядку розрахунку земельного податку за земельні ділянки
Можлива шкода у разі настання очікуваних наслідків дії акту не прогнозується.
6. Визначення очікуваних результатів регуляторного акту.
У разі впровадження запропонованого проекту рішення сільської ради очікується наступний результат:
- Відповідність розмірів ставок земельного податку діючому законодавству та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та ст. 272, 274, 276 розділу ХІІІ «Плата за землю» ПКУ.
- Надходження коштів до місцевого бюджету від сплати земельного податку з метою їх подальшого спрямування на соціально-економічний розвиток міста.
- Виконання Програми економічного та соціального розвитку територіальної громади.
- Вигоди та витрати:
Вигоди:
1. Забезпечення контролю за виконанням регуляторного акта.
2. Збільшення надходжень із сплати земельного податку.
3. Розвиток інфраструктури громади.
4. Сприятиме виконанню сільських програм в галузях ЖКГ, транспорту, культури тощо.
Витрати:1. Витрати на адміністрування регуляторного акта: - витрати на оплату праці працівників органів влади, діяльність яких пов’язана з виконанням або контролем за виконанням вимог регуляторного акта - видатки на збір та обробку інформації.
Інтереси суб’єктів господарювання: 1. Встановлені чіткі розміри податку 2. Прозорість дій місцевих органів влади 3. Позитивний вплив на ринкове середовище та умови конкуренції.
Інтереси населення громади: 1. Вирішення частини соціальних проблем громади за рахунок зростання доходної частини місцевого бюджету
2. Покращення соціального забезпечення. Вигоди від затвердження рішення сесії. Надходження до місцевого бюджету максимально можливі. Отримані кошти будуть спрямовані на фінансування таких видатків як будівництво, реконструкція, капітальні та поточні ремонти, благоустрій громади тощо.
7. Термін дії документа 1 рік. Початок дії документа – 1 січня 2020 року.
8. Показники ефективності регуляторного акта:
1. Збільшення надходжень до місцевого бюджету внаслідок прийняття запропонованого проекту рішення сільської ради.
2. Кількість платників земельного податку, на яких поширюватиметься дія рішення.
3. Рівень поінформованості платників податку з основних положень регуляторного акту.
9. Відстеження результативності.
Для відстеження результативності рішення Дмитрушківської сільської ради відповідно до ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» буде застосовано аналіз статистичних даних, даних бюджетної та податкової звітності. Терміни відстеження результативності дії запропонованого проекту рішення сільської ради встановлені: - базове – до дня набрання чинності регуляторним актом; - повторне – через рік після набрання чинності регуляторним актом; періодичне – через три роки з моменту закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акту. Забезпечення проведення відстеження покладається на фінансовий відділ.
10. Заходи по відстеженню результативності:
Відстеження результативності даного рішення здійснюватиме фінансовий відділ сільської ради на основі офіційних даних Уманського управління ГУ ДФС у Черкаській області щодо надходжень до сільського бюджету земельного податку.
Начальник фінансового
відділу сільської ради О.В.Ярошенко